English עברית
גודל גופן: א א א

טקס סיום פרויקט קשר בביה"ס לריפוי בעיסוק באונ' העברית 2017

טקס סיום פרויקט קשר בביה"ס לריפוי בעיסוק באונ' העברית, הדסה, ירושלים
קהילה בשותפות עם ריפוי בעיסוק


שותפות אקדמיה - הדסה – קהילה – חברים לרפואה - לשינוי חברתי

ב-22.6.17 התקיים מפגש הסיום בו הציגו הסטודנטים את עבודות הסיכום שלהם בעזרת מצגות, סרטים ופוסטרים. הטקס היה מרגש והעבודות שיקפו נאמנה את התהליך האישי והקבוצתי שעברו במהלך השנה במסגרת החונכות. שנה"ל תשע"ז היא השנה השמינית לקיומו של פרויקט קש"ר, קורס חובה במסגרת שנה א' של ביה"ס לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית.

64 סטודנטים בשנה א' סיימו את לימודיהם. במהלך השנה חנכו הסטודנטים ילדים, נוער, מתבגרים ומבוגרים במסגרות השונות: בי"ח אלי"ן לשיקום ילדים ונוער; מכון סאמיט; עמותת רעות; שלו"ה; בי"ס אילנות/צעד קדימה; עמותת "אור שלום"; מרכז יום לקשיש קרית מנחם; המרכז הישראלי לאפוטרופסות; מרכז יום צעד קדימה.


ד"ר מירי טל סבן, רכזת הפרויקט בביה"ס:
הפרויקט מעודד סטודנטים לעשייה קהילתית, לחונכות. זו הזדמנות לפתח מיומנויות של תקשורת בינאישית והבנת מושגים בריפוי בעיסוק. המפגש היום הוא במה לעשייה של כל הסטודנטים כפרט וכקבוצה. העבודות נעשו על פי התכנים והנושאים שנלמדו - יצירת קשר עם החניך; משפחתו; הסביבה והקבוצה; doing-being ; גבולות ; תרבות ; סטריאוטיפים ; אמפתיה; פרידה.


נשאו ברכות:


פרופ' דוד ליכטשטיין – דיקן הפקולטה לרפואה: זהו פרויקט ייחודי, משמעותי ומרשים במיוחד. אתם הסטודנטים עשיתם כבר כברת דרך אדירה עם צוות המרצים המצוין שלכם, מאחל לכולם בהצלחה.


מר יוגב דרעי – סמנכ"ל עמותת חברים לרפואה: מברך את הסטודנטים וכל הנוכחים. מזכיר את פרשת השבוע פרשת קורח, שיצר מחלוקת וקרע בעם. הכוח שלנו טמון באחדותנו. תרומתכם לקהילה מעוררת השתאות והערכה. תודה לכל אחת ואחד מכם, עלו והצליחו.
פרופ' עדינה מאיר – ראש ביה"ס לריפוי בעיסוק, יו"ר לימודים מתקדמים ברב"ע: יצאתם לדרך לא מוכרת, פתחתם ראש ולב, הושטתם יד, הקשבתם, עודדתם ונשארתם פעם בשבוע לאורך שנה. זהו פרויקט בו חוגגים את הקשר שנוצר במרחב הקסום, שהוא תוצאה של תהליך טיפולי שתלמדו עליו בהמשך הלימודים. מודה לסטודנטים, לצוות המדריכות, לאנשי הקשר במקומות החונכות השונים ומברכת על ההתגייסות להצלחת הפרויקט. הון חברתי המבוסס על אהבת אדם, משקף את עוצמתה של החברה ומחזק את עוצמתם של החוליות החלשות ע"י סולידריות וערבות הדדית.


בסיום הברכות עלתה יסמין – חניכה במסגרת הבית החם בביה"ח אלין, בת 9 , מונשמת חולת cp. היא והסטודנטית שחנכה אותה סיפרו בעזרת סרטון על החוויה שעברו ביחד. ההסתכלות על האדם מעבר למגבלה הפיזית והנכות.


כל מדריכה מצוות ביה"ס הציגה את העשייה של הסטודנטים במסגרת החונכות בה פעלו, והסטודנטים, נציגי הקבוצה , תארו את החוויה והלמידה בהמשך השנה:
הם תארו מפגש וליווי של אנשים עם צרכים מיוחדים, במגוון גילים. שכלל קשת של רגשות ומצבים: חששות בהתחלה, ציפיות, פתיחת דלתות ליצירת קשר במעגלי קסם, התבוננות פנימה, כאב, עצב, כעס, אכזבה, קרבה, חשיפה ובניית אמון. היכרות עם רבדים אחרים בתוכי, צמיחה, יצירת קשר ללא מילים, מסירות, גילוי חניכים מפתיעים, אמפתיה, התמודדות עם סטריאוטיפים, עם קשיים, רגעים של חסד, מגע אנושי, נתינה הדדית, התחברות ל"אני חדש" שנוצר אצלי, להיות ביחד. תהליך משמעותי, הזדמנות חד פעמית, והוספה של רבדים מאישיות המטפל. זהו תהליך של למידה חווייתית, ובמקרה זה גם חוויה נדירה.

סיכמה: איריס טרי, מתאמת הקשר עם האקדמיה

20170622_090527_1

 

מאמרים קשורים